Kentang dan Tomato Beracun


Banyak info dari semestinya dari sumber2 yang boleh dipercayai
Tentang kentang dan tomato yang mengandungi racun.
Racun yang boleh memberi kesan pada kesihatan manusia.

Walaupun dah tau kentang tu kebanyakannya beracun
Tomato tu kebanyakannya tak selamat untuk dimakan
Tapi aku tak boleh nak kawal kalau makanan yang sedap terhidang depan mata.
Walaupun terang-terang makanan tu ada kentang dan tomato.
Antara makanan yang aku susah nak tolak...

 Sambal kentang dan ikan bilis bersama tempe
 Begedil
 Asam pedas [tambah tomato lagi masyuk rase masamnye]
Ikan bakar cicah kuah asam dengan tomato cincang. Memang terangkat!!

Nak selamat kene mintak mak aku tanam kentang n tomato kat belakang rumah la nampaknye...huhuu

Kenapa mak aku?
Aku ni tanam pokok tak pernah nak idup. Untuk projek sekolah dulu pun tanam siap bace Bismillah, selawat macam2 jenis tumbuh 2 inci pastu mati.

Mak aku kate tangan panas..x sesuai bercucuk tanam. Sesuai bela ikan jer..ikan guppy

*gambar cilok dr google [x edit langsung]

6 comments:

shukjessa said...

hahaah bli la yg organik, kan ade jual dkt pasaraya tapi mahal la. selalu tomato biase berape pulo sen je sbijik.

haha tgn panas xble cucuk tanam? aku tnm idup je, tgn aku panas gak bila aku demam haha

Cik N said...

organic mmg mahal..huhuu
nampak la beza bukan sikit punye mahal :b:

haha nak x caye pun cam xle sbb cam betul je ape g orang tua2 ni ckp..huhuu :p:

theSkycrapper said...

aku nak jugak comment yg ade emoticon tu N..tapi aku x pandai..maka kesian aku..eh..nway..aku suka masak asam tu!..phew...sedap bangat!..oh masakan mama yg dirindui..

Cik N said...

skycrapper: x pandai nk buat kat sini ke kat blog ko?
kalau nk tau aku boleh ajar. x la susah sgt yg penting ko rajin n curi mase sikit.

uishh lapo la plk nih..huhuuu

futbolmaster said...

sambal goreng terbaekkk

Cik N said...

nak sambal goreng terbaeekkk blk kg..sane x dpt r...:p

 

pepatungkristal.blogspot.com Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez | Distributed by eFree Blogger Help