Terima Kasih Tuhan....tak kene potong gaji



Semalam petang balik keje terus ke dapur nak cuci tangan.
Buka paip setitik je air yang kuar. Aisehmen...
Mak kate dari pagi.
Gilerr lame..ape kejadahnye? Notis pun takde.
So aku call SAJ (Syarikat Air Johor)
Operator tu kate
Aduan baru diterima so mereka akn siasat apa punca sebenarnya.
Huh! Auta. Takkan la baru aku sorang yang mengadu.
1 pekan kot (lbey kurang 20 kampung) takde air.

Malam semalam aku pasrah.
Bekalan air tak mencukupi so aku tido hanya dengan mencuci anggota wajib je.. [hehe..rahsia]

Dah berkira2
Kalau pagi air tak keluar gak aku terpaksa amek cuti
Tanpa gaji! Owh no...!!!
Alhamdulillah...
Pagi ni air keluar.
Walaupun tak macam biasa
tapi cukupla untuk buat aku bekerja dengan yakin ;)


4 comments:

budinol said...

ha btol ah tu.
gua kdg2 dua hari x mandi. gua selamba je. walaupun org kate gua busuk.tapi gua yakin gua x busuk.
yang penting gua yakin. yakin!

futbolmaster said...

budin: ko nie busuk nak mampus, org melayu xder xmandi pagi, nie ajaran yahudi la nie...blah3

cik nsz:asal ader bau2 smacam jer hehehe

Cik N said...

budin: keep it up bro semangat keyakinan yg tinggi! haha...sengal dh org kate busuk tu g r mandi :p

Cik N said...

futbolmaster: wangi ok...bau kat sane tu yg macam2 :p

 

pepatungkristal.blogspot.com Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez | Distributed by eFree Blogger Help