Nasi Ambeng



1 of my favret food. 
Dengar name jek dah tau kan ni makanan orang jawe.


Nasi puteh, serunding kelapa, ikan masin, sambal goreng, mee goreng, gulai ayam/daging, bergedil, tempe goreng, tauhu goreng, paceri nenas, acar timun, timun segar dll...


Banyak kan lauk? Semuanya diletak sekali dan dibungkus dalam daun pisang.
Masyuukk weyh!!
Ni la yang aku tunggu2 kalau balik kampung.


Kat sini pun ade..tapi lauk kurang n tak ory la coz aroma daun pisang tu x cukup kuat.
Kalau buat sendiri pun rasenye tak sama.. Tak tau la kenape.


Biasenye kenduri la ade nasi ambeng ni. Tuan rumah bungkus bagi bawak balik. And aku sanggup tahan lapar smpi pukul 10mlm tak mkn semata2 nak tunggu abah aku balik dari keduri bawak nasi ambeng ni...hehe







4 comments:

futbolmaster said...

my faveret toooo!huhu

JelinaJoli said...

kat klang de. if datang shah alam gtau r. ori jawa punya. nati org belikan.

nursarah said...

nasi ambeng mmg terbaik..!

org johor pun suka. hehe

Cik N said...

@futbolmaster: tauuu...hahaaa

@jelina: waahhh sungguh murni hatimu :p

@nursarah: yup ns ambeng d best!!! ;)

 

pepatungkristal.blogspot.com Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez | Distributed by eFree Blogger Help