Sambal tumis jam 1 pagi..



Ready to jump into alam mimpi...
But tibe2 aku terbau something

OMG!!
Bau sambal tumis kat rumah!


[pokcik gugel ni aku mtk smbl ikn bilis die bg gn petai sekali..]


Bukan ada jiran tengah tumis sambal malam2 buta nih
Tapi deria bau aku ter-recall bau yg dah lame aku tak hidu tu
[ade ker istilah ter-recall]

Believe it or not
[kene percaya]
Rasa sambal tumis yang dimakan dengan nasi puteh
Kat rumah mak abah aku
Tak sama dengan kat rumah mak abah orang lain
Atau restaurant dan warung  mak abah orang lain.

Seriously aku rindu!
Nak makan makanan dari rumah mak abah
Makanan yang dimasak dengan periuk dan kuali
Yang usianya lebih tua dariku

Bukan menu2 hebat yang menjadi igauan
Tapi masakan yg dimasak dengan keihklasan
Dan ditambah perisa kasih dan sayang

Walaupun pada zahirnya ianya hanyalah
Nasi puteh bersama telur mata dan kicap
Kelazatannya tiada tandingan.



9 comments:

1Malaysia Online 2014 said...

Nasib gua tak makan petai

futbolmaster said...

lapor....

e_ja said...

sambil tumis petai mmg perghh terangkat..sedaaapnye dgn nasik putih..sehingga menjilat jari!!..hehehe..

¶A.K.I¶ said...

nk smbal udang bley??
aki klik nuff kamO!

Anonymous said...

Nescafe ais:.....petai tu baik utk kesihatan tau


futbolmaster:.....me too..hhuuu

Anonymous said...

e_ja:.....memang syiok la kak tp kat kg jek bley mkn..hukhuk


aki:.....smbl udang pun syiok gak! thnx alot!! (^_^)v

LiAnA said...

sedapnyalahhhh... mkn dgn nasi panas lembik2 skit fuhhhhh

jijie said...

ya Allah..fav kite tu..huhu

Anonymous said...

LiAnA:.....pergghh terangkat!!


jijie:.....same2 ;)

Daisypath Anniversary tickers
 

pepatungkristal.blogspot.com Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez | Distributed by eFree Blogger Help