Nafas berbau



Ade 1 iklan kat radio.
Sorang mamat ni die g audition untuk jadi penyanyi.
Baru buka mulut tak sempat nyanyi lagi dah kene reject.
Sebab? Nafas berbau.
Certain person iklan tu tak bermakna pape pun.
Tapi pade aku sangat berkesan tu. Terasa gak la..hukhuk

Dulu aku macam tu. Tapi sejak rajin jumpe dentist ni dah ok...
Dulu aku ada masalah karang gigi.
Sebab dalam 5 tahun sekolah menengah tak pernah g service gigi tu.
And aku just gosok gigi je..lidah diabaikan.
Sebab tu la nafas berbau. Esp. waktu pagi.
Tapi sejak masuk UiTM 5 tahun lepas...baru aku sedar pentingnya penjagaan mulut dan gigi.
Salah satu cara increase confidence level nak communicate dgn org.



Gigi aku yang tak la cantik mane pown..
Tapi setiap kali g jumpe dentist utk scaling dapat pujian
coz aku pandai jaga gigi...hikhik
Bangga2


Tak ramai yang ada masa or nak luangkan masa 'try' hidu bau nafas sendiri.
Tu salah 1 cara kita nak tau...kalau tak tanye orang.
Jangan la tanye sebarangan. Tanye orang yang kite percaya.
Ade gak orang yang sebab nak jaga ati..bile tanye kate ok jer...
Padahal kat belakang kutuk2.
Lari2 tanak cakap gn kite sebab tak tahan nak tahan nafas.
Ni bukan cerita dongeng!
If we really care about somebody..we'll try our best to tell the truth.
Ni  untuk kebaikan kan...
Lagipun gigi tu nak pakai seumur hidup.
Tak kose mak nak pakai gigi palsu. Kene lekat gune polydent.
Kalau tak makan pun rase palsu..hukhuk

Banyak info yang aku dapat dari sini tentang gigi...
Dr. Leen n its really helping. (^_^)V

2 comments:

futbolmaster said...

hate dentist

Anonymous said...

org yg betul2 x suke dentist akan bekerja keras memastikan gigi die sihat.
so then takyah la g jumpe dentist.
(^_^)V

Daisypath Anniversary tickers
 

pepatungkristal.blogspot.com Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez | Distributed by eFree Blogger Help